Choose Language

  • All  
  • English
  • অসমীয়া

শিশুক শক্তিশালী কৰিবলৈ ৬ বিধ খাদ্য


Published on November 5, 2021 | News Source: অৰূপ ডেকা
Share This Page
Related Stories

উচ্চ ৰক্তচাপ নিয়ন্ত্ৰণত কাৰ্য্যকৰী ৫ বিধ খাদ্য


Published on November 4, 2021|News Source : অৰূপ ডেকা


গুৱাহাটী, ৪ নৱেম্বৰঃ স্বাস্থ্য বিশেষজ্ঞসকলৰ মতে উচ্চ ৰক্তচাপ ভাৰতত দ্ৰুত গতিত বাঢ়িবলৈ ধৰিছে। ভাৰতবৰ্ষত প্ৰায় ৫৭ নিযুত লোকক উচ্চ ৰক্তচাপ জনিত সমস্যাই প্ৰভাৱিত কৰিছে। উচ্চ ৰক্তচাপৰ ফলত হৃদৰোগ, ষ্ট্ৰোক, ৰেটিনাৰ ক্ষতি আৰু আনকি মৃত্যুও হয়। 

যেতিয়া ধমনীবোৰত ৰক্তচাপ বৃদ্ধি হয়, হৃদযন্ত্ৰই স্বাভাৱিক হাৰতকৈ অধিক কাম কৰিব লগা হয়, এই বৰ্ধিত চাপকে উচ্চ ৰক্তচাপ বুলি কোৱা হয়। সৰল ভাষাত, ৰক্তচাপৰ স্বাভাৱিক স্তৰ হৈছে ১২০/৮০, যেতিয়া ৰক্তচাপৰ স্তৰ তাতকৈ অধিক হয়, এই স্থিতিক উচ্চ ৰক্তচাপ বুলি কোৱা হয়। মূৰ ঘূৰোৱা, উদ্বিগ্নতা, ঘাম ওলোৱা আৰু নিদ্ৰাহীনতা উচ্চ ৰক্তচাপৰ লক্ষণ হ'ব পাৰে। কিন্তু এই লক্ষণবোৰৰ আন বহুতো কাৰণ থাকিব পাৰে। এক গৱেষণা অনুসৰি, চকুৰ তেজৰ দাগ, যাক চাবকঞ্জাক্টিভেল ৰক্তক্ষৰণ বুলি কোৱা হয়, উচ্চ ৰক্তচাপৰ সতৰ্কবাণী চিহ্নত স্বাক্ষৰ কৰিব পাৰে। 

চিকিৎসকৰ মতে, ৰক্তচাপ ৮৫ ৰ ওপৰলৈ যোৱাৰ লগে লগে এক সতৰ্কবাণী চিহ্ন হিচাপে গণ্য কৰা হয়। জীৱনশৈলী সলনি কৰা, চাপ, ভাগৰ আৰু দুৰ্বল আহাৰ ৰক্তচাপ বৃদ্ধি হোৱাৰ মুখ্য কাৰণ বুলি গণ্য কৰা হয়। আনকি অধিক নিমখ খালেও, বৰ্ধিত ৰক্তচাপৰ আশংকা বৃদ্ধি হয়। কিছুমান প্ৰতিবেদনে স্পষ্ট কৰি দিছে যে শাৰীৰিকভাৱে কাৰ্যক্ষম নোহোৱা, ধূমপান কৰা বা অত্যাধিক সুৰা পান কৰাটোও উচ্চ ৰক্তচাপ বৃদ্ধিৰ কাৰণ বুলি গণ্য কৰা হয়। স্বাস্থ্য বিশেষজ্ঞসকলৰ মতে, এই ৰোগৰ ৯৯ শতাংশ কেৱল ঔষধৰ দ্বাৰা নিয়ন্ত্রণ কৰিব পাৰি এনে নহয়, আহাৰৰ দ্বাৰাও ইয়াক নিয়ন্ত্রণলৈ আনিব পাৰি। 

উচ্চ ৰক্তচাপত আক্রান্ত লোকসকলে গ্ৰহণ কৰিবলগীয়া এই ৫ বিধ খাদ্য সামগ্ৰীঃ

১. ষ্ট্ৰবেৰী

ষ্ট্ৰবেৰীত এণ্টিঅক্সিডেণ্ট থাকে। ষ্ট্ৰবেৰীত থকা এন্থোচাইনিন এণ্টিঅক্সিডেণ্টে তেজত নাইট্ৰিক অক্সাইডৰ স্তৰ বৃদ্ধি কৰে। ষ্ট্ৰবেৰী খোৱাৰ ফলত উচ্চ ৰক্তচাপ হ্ৰাস হয়।

২. টেঙা ফল

উচ্চ ৰক্তচাপ থকা ৰোগীসকলে তেওঁলোকৰ খাদ্যত টেঙা ফল অন্তৰ্ভুক্ত কৰিব পাৰে। টেঙা ফল খোৱাৰ ফলত ৰোগ প্ৰতিৰোধ ক্ষমতা শক্তিশালী হয়। টেঙা ফলত ভিটামিন, খনিজ আৰু বিভিন্ন ধৰণৰ পুষ্টি থাকে। যি আপোনাৰ হৃদযন্ত্ৰ স্বাস্থ্যৱান কৰি ৰাখে আৰু উচ্চ ৰক্তচাপ নিয়ন্ত্ৰণত থাকে। ইয়াৰ বাবে আঙুৰ, কমলা, নেমুৰ দৰে টেঙা ফল খাব পাৰে। 

৩. ৰঙালাওৰ গুটি

ৰঙালাওৰ গুটিত যথেষ্ট পৰিমাণৰ পুষ্টি থাকে। ইয়াক খোৱাৰ ফলত ৰক্তচাপ নিয়ন্ত্ৰণ কৰাত সহায় কৰে। ইয়াত পটাছিয়াম, মেগনেছিয়াম আৰু আৰ্গিনিন থাকে, যি ৰক্তচাপ হ্ৰাস কৰে।ইয়াৰ লগতে খাদ্যত ৰঙালাওৰ গুটি বা ৰঙালাওৰ তেল ব্যৱহাৰ কৰিব পাৰে। 

৪. চৰ্বিযুক্ত মাছ

মাছত অমেগা ৩ ফেটি এচিড থাকে, যি হৃদযন্ত্ৰক স্বাস্থ্যৱান কৰি ৰাখে। মাছত থকা চৰ্বিয়ে যৌগ আৰু প্ৰদাহ হ্ৰাস কৰে, যি ৰক্তনলীবোৰ সংকুচিত কৰে। ই ৰক্তচাপ নিয়ন্ত্ৰণ কৰাতো সহায় কৰে। সেয়েহে উচ্চ ৰক্তচাপত ভুগি থকা লোকসকলে আহাৰত চৰ্বিযুক্ত মাছ অন্তৰ্ভুক্ত কৰাটো উচিত।

৫. বীন আৰু মাহজাতীয় শস্য

মাহজাতীয় শস্য হৈছে আঁহ, মেগনেছিয়াম আৰু পটাছিয়ামৰ এক ভঁৰাল। বহুতো গৱেষণা অধ্যয়নে ৰক্তচাপৰ স্তৰ হ্ৰাস কৰাত বীন আৰু মাহজাতীয় শস্য সেৱনৰ যোগাত্মক প্ৰভাৱ দেখুৱাইছে। গতিকে উচ্চ ৰক্তচাপত ভুগি থকা লোকসকলে  আহাৰত মাহজাতীয় শস্য অন্তৰ্ভুক্ত কৰিব পাৰে।
 

বিঃদ্রঃ- এই নিবন্ধটোৰ তথ্যখিনি বিভিন্ন উৎসৰ পৰা সংগৃহীত আৰু প্ৰাথমিক জ্ঞান হিচাপে পঢ়ুৱৈলৈ আগবঢ়োৱা হৈছে। বিশদভাৱে জানিবলৈ বিশেষজ্ঞৰ পৰামৰ্শ ল'ব।

Ad
Cartoon
View Older

 

November 26, 2022



North-East
View Older

From Our Archive

Create Account