গুৱাহাটী, ১৯ মেঃ ভাৰতীয় ৰেলৰ দ্বাৰা প্ৰতিদিনে লাখ লাখ লোকে ভ্ৰমণ কৰে। বেছিভাগ মানুহে ৰেলখন ইয়াৰ নামেৰে জানে বৰঞ্চ সংখ্যাৰ দ্বাৰা নহয়। ৰেলৰ নম্বৰৰ দৰে ইয়াৰ নামবোৰ পৃথক। কিন্তু কমসংখ্যক লোকেহে জানে যে ৰেলৰ নাম কিদৰে নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়।প্ৰকৃততে, ৰেলৰ নাম বোৰ ইয়াৰ বিশেষত্ব অনুসৰি নিৰ্ধাৰণ কৰা হয়।
ৰাজধানী এক্সপ্রেছঃ ৰাজধানী ৰেলখনৰ নাম ৰখাৰ আঁৰত এক বিশেষ কাৰণ আছে। প্ৰকৃততে, ৰাজধানী ৰেলখন এখন ৰাজ্যৰ পৰা আন এখন ৰাজ্যৰ ৰাজধানীলৈ সংযোগ কৰিবলৈ আৰম্ভ কৰা হয়। ৰাজধানী দিল্লীকে ধৰি ৰাজ্যসমূহৰ ৰাজধানীৰ মাজত দ্ৰুত গতিত ৰেল চলাবলৈ আৰু জনসাধাৰণৰ ভ্ৰমণ সহজ কৰিবলৈ 'ৰাজধানী' ৰেলখন আৰম্ভ কৰা হৈছে আৰু সেয়েহে ইয়াক ৰাজধানী নাম দিয়া হয়। ৰাজধানী ৰেলখন ইয়াৰ গতিৰ বাবে জনাজাত। ইয়াৰ গতি বেগ ১৪০ কিলোমিটাৰ প্ৰতি ঘণ্টা। ৰাজধানী ভাৰতৰ আটাইতকৈ পছন্দৰ ৰেল আৰু ইয়াৰ গতি সময়ে সময়ে উন্নত কৰা হৈছে।
শতাব্দী এক্সপ্রেছঃ দ্ৰুত গতিত চলি থকা শতাব্দী ৰেলখন ভাৰতৰ আটাইতকৈ বেছি ব্যৱহৃত ৰেলসমূহৰ ভিতৰত এখন। ৰেলত ভ্ৰমণ কৰা ভ্ৰমণকাৰীসকলে ৪০০ ৰ পৰা ৮০০ কিলোমিটাৰ যাত্ৰা কৰিবলৈ এই ৰেলখন পছন্দ কৰে। শতাব্দীৰ গতি বেগ প্ৰতি ঘণ্টাত ১৬০ কিলোমিটাৰ। ইয়াত কোনো স্লিপাৰ ডবা নাই, ইয়াৰ পৰিৱৰ্তে কেৱল এচি চেয়াৰ কাৰ আৰু এক্সিকিউটিভ চেয়াৰ কাৰ ডবা আছে। প্ৰকৃততে, এই ৰেলখন দেশৰ প্ৰথম প্ৰধানমন্ত্ৰী পণ্ডিত জৱাহৰলাল নেহৰুৰ ১০০ তম জন্মদিনত অৰ্থাৎ ১৯৮৯ চনত আৰম্ভ কৰা হৈছে। চাচা নেহৰুৰ জন্মৰ শতবাৰ্ষিকী ৰ দিনা আৰম্ভ হোৱাৰ বাবে ইয়াক 'শতাব্দী' নাম দিয়া হৈছে।
দুৰন্ত এক্সপ্রেছঃ এই ৰেলৰ গতি বেগ ১৪০ কিলোমিটাৰ প্ৰতি ঘণ্টা। ইয়াৰ কম ষ্টপেজ আছে আৰু এই ৰেলখন দীঘলীয়া যাত্ৰাৰ বাবে আৰামদায়ক। দুৰন্ত নামটো বঙালী শব্দ নিৰ্বাদাৰ পৰা পাইছে যাৰ অৰ্থ হৈছে 'অস্থিৰ'। যিহেতু ইয়াৰ ষ্টপেজ কম, সেয়েহে ইয়াক ৰেষ্টলেছ অৰ্থাৎ দুৰন্ত বুলি নামাকৰণ কৰা হৈছে। দুৰন্ত কেৱল বিশেষ পৰিস্থিতিতহে দৈনিক চলোৱা হয়।
ইয়াৰ বাহিৰেও, এই ৰেলখন সপ্তাহত কেৱল ২ পৰা ৩ দিনৰ ভিতৰত চলোৱা হয়।
Comments